هر شرکت و سازمانی نیاز به یک روش برای نوسازی مدل کسب و کار خود به صورت سیستماتیک دارد.
روش شما چیست؟
مخاطب دوره: هر کسی که به دنبال ابزاری برای طراحی یا بهبود مدل کسب و کار خود است. شما باید کارآفرین، مدیر اجرایی، استراتژیست، مدیر نوآوری، مشاور یا مربی کارآفرینی (و کسب و کار) باشید.
پس از پایان کارگاه به تواناییهای زیر دست مییابید:
یک زبان تصویری کاربردی برای توصیف، به چالش کشیدن و طراحی مدل کسب و کار را آموخته و بکار میگیرید.
نمونههای قوی از نوآوری در مدل کسب و کار همچون ،Apple iPod، Nintendo Wii نسپرسو و … را درک میکنید.
برای رسیدن به رشد بالا، مدلهای کسب و کار را به وسیله تفکر طراحی و مشتریسازی واکاوی میکنید.
ضرورت دوره:برای سالها بسیاری از سازمانها مدل کسبوکار سالمی داشتند. امروزه، آنها دریافتهاند که مدل کسبوکار کنونیشان دیگر جواب نمیدهد. رکود اقتصادی، تغییر رفتار مشتری، اینترنت و دسترسی (رایگان) به اطلاعات قوانین بازی را تغییر دادهاند. تاریخ مصرف مدلها کسبوکار سنتی گذشته است و همین ضرورت مدلهای کسبوکار جدید و نوآورانه را دوچندان کرده است.
طول دوره: دو روز
سرفصل روز اول:
برای دیدن سرفصل کامل و بهروز کارگاه دو روزه بروشور را مطالعه فرمایید.

[۹- ۱۰:۳۰] درآمدی بر تفکر مدل کسب و کار به عنوان ابزاری برای استراتژی:
- فهم چیستی مدلهای کسب و کار و علت اهمیت امروزی آنها.
- مرگ طرح کسب و کار: به سوی چرخش مدل کسب و کار
- معرفی بوم مدل کسب و کار: روشی سیستماتیک برای کار با مدلهای کسب و کار
- جا انداختن مفهوم مدل کسب و کار در سازمان
[۱۱- ۱۲:۳۰] چند مورد از نوآوری در مدل کسب و کار و هماندیشی گروهی:
- [دریافتن اینکه] چگونه مدلهای کسب و کار نوآورانه میتوانند صنایع را متحول کنند.
- استفاده از بوم مدل کسب و کار با چند مثال
- قواعد پایهای و دامهای بوم مدل کسب و کار
[۱۳:۳۰- ۱۵:۳۰] تفکر طراحی برای نوآوری در مدل کسب و کار:
- بررسی مدلهای کسب و کار نوآورانه با پیشزمینه ذهنی طراحی
- محور بودن مشتری به عنوان نقطه شروع نوآوری در مدل کسب و کار
- نمونهسازی مدلهای کسب و کار
[۱۶- ۱۷] درآمدی بر آزمودن مدلهای کسب و کار بوسیله فرآیند «مشتریسازی»:
- درآمدی بر تست مدلهای کسب و کار
- فرآیند مشتریسازی
- مثالهایی از چرخشهای بزرگ در مدل کسب و کار