دیدگاه های یک مدیر

دوست عزیزی دارم به نام عرفان، می گوید بلاگت را نمی خوانم چون اقتصادی می نویسی. بماند که من چندان هم اقتصادی نمی نویسم-چون دانشش را ندارم- دیروز تجربه جالبی داشتم در اینباره داشتنم که آنرا اینجا بازتاب می دهم. شایدجوابی باشد برای دوست عزیزم.

اما پیش از آن دو-سه نکته را یادآوری می کنم: من درباره اقتصاد و مدیریت به ویژه برای نرم افزاری ها می نویسم چون جای خالی آن را به شدت احساس می کنم. کامپیوتری نمی نویسم چون از زیاده گویی و سخنان تکراری چندان خوشم نمی آید. خوشبختانه بلاگ ها و سایت هایی که کامپیوتری می نویسند کم نیستند و من برابر آنها چیزی برای گفتن ندارم.

اما تجربه (یا خاطره): دیروز برای جلب حمایت برای کاری، به همراه دوستم بهراد با یک مدیر موفق و روشن بین در زمینه کامپیوتر مذاکره ای داشتیم، صحبت به ایجاد شرکت های نو در زمینه نرم افزار کشید. دل او از من خون تر بود -می دانید که بیش از 80 درصد شرکت های نوپا در ایران ورشکست می شوند، و وضعیت نرم افزاری ها بدتر از بقیه هم هست- او می گفت: برنامه نویسان -به ویژه تازه از دانشگاه آمده ها- فکر می کنند مسایل تکنیکی همه چیز هستند، در حالیکه این تنها یک سوم نساله است و مسایلی همچون مدیریت و بازاریابی به همان اندازه مهم هستند. در بخش دیگری از سخنانش از فقر (کمبود) مدیر پروژه نرم افزاری گله فراوان می کرد.

راستی چرا مدیران نرم افزاری کم داریم؟چرا مدیران پروژه های نرم افزاری کم داریم؟ چرا برنامه نویسیان به مسایلی چون مدیریت، اقتصاد و بازاریابی اهمیت نمی دهند؟

راستی در ادامه وبگردی هایم و پیرو پست پیشین دو مقاله نو یافتم، اگر زمانی فرصت کردم شاید به فارسی برگردانم:

My life as a Code Economist

Succeeding as a developer in today’s economy

اگر می خواهید بار دیگری که  مطلبی نوشته شد، آگاه گردید. عضو خوراک (feed) این بلاگ شوید.

3 Responses to “دیدگاه های یک مدیر”

  1. عرفان عرب فخری

    سلام

    بلاخره وبلاگتو خوندم. اقا ما چیکار کنیم به اقتصاد علاقه نداریم اما به کد نویسی چرا !

    شما بیا یه شرکت بزن ما رو استخدام کن و مدیریت کن ما هم کدمون رو می نویسم
    و فقط موقع حقوق گرفتن با اقتصاد سر و کار پیدا می کنیم….

    عرفان

  2. دوست خوبم.
    از ديدن وبلاگ شما بينهايت خوشحال شدم.بارها در وبلاگم از دوستان خواهش كردم در مورد اقتصاد وب مطلب بنويسند اما كمتر كسي علاقه نشان داد.چند مطلب محدود در وبلاگم نوشتم.اما اكنون خوشحالم كه شما بصورت حرفه‌ای اين موضوع را دنبال مي‌كنيد.

  3. سجاد موسوی

    ها ها ها ها ها
    بلاخره عرفان وبلاگ رو دید
    ای جونم
    عرفان نبینمت این طرفا

    امید منم تو شرکتت استخدام کن
    منم عاشق اقتصادم
    از نوع عرفانی!!!!!!!

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>