راستش چندین بار هم وسوسه ترجمه به سرم زد ولی همت نکردم.
تا اینکه چندی پیش آگاهی یافتم که کتاب به فارسی برگردانده شده.
انتشارات آریا قلم هم مَحبت کرده و یک نسخه به رسم هدیه برایم فرستادند. که در جا شروع به خواندن کردم.
راستش پیش از دیدن کتاب نگران طراحی و ساختار اصلی بودم که خوشبختانه با تلاش فراوان طراح داخل، کتاب همانند کتاب اصلی درآمده است.
معرفی کتاب در یک جمله، اگر با کسب و کار سروکار دارید یا کارآفرین هستید، حتماً این کتاب را بخوانید، حتما.
کتاب با معرفی بوم مدل کسب و کار -که قبلاً معرفی کردهام اینجا– آغاز میشود و یکایک بخشها را بهصورت مفصل توضیح میدهد.
در بخشهای بعد با استفاده از بوم به عنوان ابزرای استراتژیک برای طراحی یا تحلیل به معرفی الگوهای موفق کسب و کار، طراحی، استراتژی و فرآیندهای کسب و کار میپردازد.
کتاب پر است از مثالهای شرکتهای موفق و بررسی رفتار و مدل کسب و کار آنها. مثالها تقریباً گسترهی وسیعی از صنایع مختلف را در بر میگیرند.
صنایعی همچون بانکداری خصوصی، مخابرات همراه، نشر مدرن کتاب، اسباببازی، گوگل، کنسولهای بازی، روزنامهها، اسکایپ، بیمه، ژیلت، صنایع بهداشتی و …
سپس به روشهای مختلف دست یافتن به بهترین مدل کسب و کار و نوآوری در مدل کسب و کار پرداخته میشود.
در یک کلام کتاب عالی است همانقدر که از نسخه اصلی کیف کردم از این کتاب استفاده کردم.
میتوانید کتاب را به صورت آنلاین از اینجا تهیه کنید.
توجه: در کارگاه «طراحی مدل کسب و کار» من روش مطرح شده در کتاب را با مثالهایی ارایه میکنم. (اینجا)
نکته: بوم مدل کسب و کار را میتوانید اینجا ببینید و بارگیری کنید.
در ضمن بقیهی اسلایدهای من راجع به مدل کسب و کار را میتوانید اینجا بیابید.
می خواهید بار دیگر که مطلبی نوشته شد، آگاه گردید؟ عضو خوراک (feed) این بلاگ شوید. برای دستیابی به همافزایی و اشتراک دیدگاهها میتوانید به صفحهی Facebook بلاگ (اینجا) بروید.
لینک خرید آنلاین از کار افتاده. در سایت آریان هم این کتاب موجود نبود
این هم لینک جدید برای خرید این کتاب
http://www.aryanabook.com/92-178.html
هرچندکه طراحی و چاپ کتاب بسیار خوب ای، اما ترجمه آن ضعیف است