گرچه قبلا بارها درباره شرکتهای نوپا نوشتهام (اینجا)، امسال قصد دارم به شکل ویژه روی روشهای نوین کارآفرینی و مدیریت شرکتهای نوپا (استارتاپ ها، Startup) تمرکز کنم.
سری نوشتههای من درباره این روشها و مفاهیم از پست بعدی آغاز میشود. این مجموعه شامل تعریف ۱۲ مفهوم اساسی و بایستهی کارآفرینی مدرن خواهد بود که دانستن آنها برای هر کارآفرینی واجب است و پس از آن شروع به مورد کاوی و بررسی استارت آپ های موفق و دلایل موفقیت خواهیم کرد. فهرست این نوشتهها را ببینید:
۰. تعریف شرکت نوپا، کارآفرینی و کارآفرین
۱. مشتری سازی (Customer Development)
۲. پذیرندگان آغازین (Early Adopters)
۳. بخشبندی بازار (Segmentation)
۵. مدلهای کسب و کار غیرسنتی (Non-Traditional Business Models)
۷. همخوانی محصول-بازار (Product-Market Fit)
۸. کمینه محصول پذیرفتنی (Minimum Viable Product- MVP)
۹. شرکت استارتاپ ناب (Lean Startup)
۱۱. چرخش (Pivot)
۱۲. بیرون زدن از ساختمان (Getting Out of the Building)
همچنین امسال چند کارگاه آموزشی از جدیدترین روشها برگزار میکنم که برای اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا را ببینید.
می خواهید بار دیگر که مطلبی نوشته شد، آگاه گردید؟ عضو خوراک (feed) این بلاگ شوید.
سلام
آقا بسیار مطالب جالب و خوشمزه ای تولید و توسعه می دهی . من عاشق مطالب لین و چابک هستم که شما هم جدیدا وارد این مباحث شدی جا داره ازت تشکر کنم
موفق باشید
اسد صفری
سلام .
بسیار مطالب جالب و بروزی است . سپاس
آقا مطالب خوبه ولی سایت افتضاحه، حداقل ورد پرسش کن